sobota, 7 kwietnia 2007

Etap 2013

Zostanie jeszcze dokładnie opisany :-)

Drugi etap w całości powinien być współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Narodowego Planu Rozwoju polski w latach 2007-2013 to:
- Budowa przynajmniej kilku przystanków zarówno w obrębie miasta Wrocławia jak i poza nim. Wszelkie decyzje nt. budowy nowych przystanków powinny być powodowane przesłankami ekonomicznymi
- Uruchomienie nowych linii:
-- Do Żarowa – z tamtejszą specjalną strefą ekonomiczną, która w tym czasie będzie już działać pełną parą
-- Do Miękini/Środy Śląskiej – w zależności od analiz ekonomicznych, dokąd połączenie jest bardziej potrzebne
-- Do Trzebnicy – w przypadku otrzymania środków pomocowych z UE
-- Do Sobótki – w przypadku otrzymania środków pomocowych z UE
-- Linii na lotnisko – w zależności od potrzeb i ruchu lotniczego linia szybkiej kolei powinna łączyć lotnisko we Wrocławiu z dworcem PKP
- Zwiększenie taktu kursowania pociągów do 30 minut

- Zbudowanie wydzielonych torowisk dla kolei aglomeracyjnej na najbardziej obciążonych odcinkach
- Wyremontowanie infrastruktury w celu poprawy konkurencyjności kolei aglomeracyjnej (szybkość jazdy)

Przykładowy plan linii w wariancie puszczenia całego ruchu po wyremontowanych torowiskach przez Dworzec Główny:






Oddziaływanie kolei z tymi trasami na miasto Wrocław pokazane jest na rysunku poniżej. Niebieskie koła to zasięg bezpośredniego oddziaływania stacji kolejki (promień 600 metrów). Jasnoniebieskie koła to oddziaływanie planowanych stacji (nie istniejących obecnie). Żółte koła to oddziaływanie docelowego układu tramwajowego we Wrocławiu. Mapka układu trawajowego oraz ogólna by wro2015 . Serdecznie proszę o porównanie z planowanym oddziaływaniem etapu 2007 i przy okazji wzięcie pod uwagę faktu, że bez etapu 2007 nie będzie etapu 2013...






Pieniądze na realizację idei kolei aglomeracyjnej częściowo można zarezerwować poprzez wpisanie tej inwestycji do Narodowego Planu Rozwoju. Plan ten określa kluczowe dla kraju zadania między innymi w ramach celu „regionalna konkurencyjność i zatrudnienie”. Realizacja pomysłu Wrocławskiej Kolei Aglomeracyjnej idealnie wpisuje się w podnoszenie konkurencyjności całego regionu oraz pozytywnie wpływać będzie na możliwości zatrudnienia w ramach aglomeracji wrocławskiej.

Do Narodowego Planu Rozwoju powinna zostać wpisana koncepcja zakładająca zrealizowanie kolei aglomeracyjnej przynajmniej o następujących parametrach: - Połączenia Wrocławia z miastami: -- Oleśnica -- Strzelin -- Jelcz Laskowice -- Oborniki Śląskie -- Oława -- Brzeg Dolny -- Żarów -- Środa Śląska - W celu zapewnienia atrakcyjności usługi takt wszystkich połączeń przynajmniej 30 minut, preferowany 20 minut. - Wyremontowanie infrastruktury kolei, tak aby pociągi mogły się poruszać z prędkością przynajmniej 90 km na godzinę osiągając w ten sposób czas przejazdu konkurencyjny do transportu kołowego - Wydzielenie torowiska tylko na potrzeby kolei aglomeracyjnej na najbardziej obciążonych odcinkach na terenie miasta Wrocławia (prawdopodobnie od stacji Wrocław Główny do stacji Wrocław Nadodrze LUB Połudiową Obwodnice Kolejową wraz z Dworcem Świebodzkim) - Zakup odpowiedniego taboru - Zintegrowanie kolei aglomeracyjnej z innymi środkami komunikacji

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

mam kilka uwag, ktore Szymon moglbys uwzglednic:
1.polaczenie do Jaworyny Sl.-infrastruktura istnieje a zapotrzebowanie na pewno sie znajdzie-jest to miasteczko porownywalne do zarowa i codzennie dojezdza stamtad do wroclawia wielu ludzi.wierz mi, na tej linii naprawde jest duze oblozenie!
2.brak polaczenia do wolowa.[?????]jest to miasteczko wiekssze od brzegu dolnego, a nie ma polaczenia z Wroclawiem???niedopse :( tam tez powinno aglo dojezdzac[chocby w zmniejszonym takcie-co godzine?]
3.polaczenie do swidnicy-przez sobotke-choc to oznaby zorganizowac jako liniak jak REG[tak jak do Walbrzycha i Legnicy ;)]
4.Wszystkie pociagi chyba nie beda mogly sie zatrzmywac na Glownym-stacja jest wielka ale nie na tyle by pomiescic tak wielkie potoki pasazerskie i pociagow.Ale remedium na to mogloby byc wybudowanie kilkaset metrow dalej dworca dla kolei dalekobieznych i ekspresow.a glowny pozostawic jako regionalny i aglomeracyjny.lub na odwrot
5.hmmm...szoda ze tak ciezko na twoja strone trafic.powinni o niej napisac na jakich serwisach informacyjnych np gazeta.pl wroclaw.
6.linie do olesicy moznaby w miare zpotrzebowania przedluzyc do bierutowa /namyslowa.choc wystarczyc powinna omunikacja autobusowa z olesnicy i parking typu park'n'ride przy dworcu w olesnicy.
7.z budowa wka samorzad wciaz jest w lesie;/a gdyby juz dzialal ten system to z domu do szkoly z zachodniego na swiebodzki jechalbym okolo 15 min max!na razie zostaje obejsc sie smakiem...

pozdro!